ملاقات

پله پله تا ملاقات خود آ !

ملاقات

پله پله تا ملاقات خود آ !

ملاقات

سلام
هرکسی باید جایی داشته باشه که بی دغدغه حرفهای دلشرو بزنه. اینجا واسه من مصداق این است که: "هیچ آدابی و تربیتی مجو...هر چه میخواهد دل تنگت بگو"

پیام های کوتاه
محبوب ترین مطالب

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

این روزا بحث فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی رو بورسه. ولی اتفاقی در این بین شاید بیشتر جالب باشه. عکس یک علامت مربوط به جنبش فمینیستی که خانم ترانه علیدوستی بر روی دستش خالکوبی کرده است.

فمینیسم ترانه علیدوستی

حتما توضیحاتی که در اینستاگرامش هم نوشته است را خوانده اید و عمیقاً تحت تاثیر قرار گرفته اید. خب انصافاً هم خوب نوشته است. ولی با اندکی بررسی بیشتر بر روی آنچه که در واقعیت به وقوع پیوسته است به راحتی نمی توان نتیجه ای که خانم علیدوستی گرفته است را پذیرفت.

آنچه که از جنبش فمینیستی حاصل جامعه جهانی شده است این بوده که سرمایه داران بهره مند از یک نیروی کار کم توقع و ارزان قیمت شده اند. آنها زنان را به خدمت گرفته و حق و حقوق آنها را نیز اکثراً بالا کشیده اند. بنابراین این جنبش اگر هدفش احقاق حق زنان در جامعه بوده- که هدف درستی است- ولی با ابزار و موضوعاتی خود را وارد فضای جامعه کرده که موجب شده است نه تنها زنان از ارج و کرامت بیشتری برخوردار نشوند بلکه کرامت انسانی آنها پایین تر نیز آورده شود.

همین جنبش باعث شد نقشهای زنانه ای که در جامعه فقط زنان از عهده ی آن بر می آمدند مانند مادری، خانه داری، ایجاد لطافت در خانه و نتیجتاً در جامعه، راهبری نامحسوس مردان در تصمیم گیریهای آنان در خانه و جامعه و .... از آنان گرفته شده و مصیبتهایی به بار آورد.

هیچ کس قائل به این نیست که زن با مرد در حقوق اساسی خود یکسان نباشد بلکه نقش ها یکسان نیست نه حقوق و این مطابق با طبیعت انسانی است. طبیعت زن طبیعتی نرم و با لطافت است و عهده دار تربیت انسانهای دیگر ولی طبیعت مرد برای کار و تلاش و سختی است. اگر مخالف این عمل شود به خودمان آسیب زدیم نه اینکه راه پیشرفت و تعالی زنان را در جامعه هموار کرده ایم.

در اسلام بسیار بیشتر از این صحبتهایی که خانم علیدوستی مطرح کردند در قبال حمایت از زن وجود دارد و شاید اگر از این دریچه به اسلام نگاه کنیم فمینیستی ترین دین جهان باشد. کلی توصیه و نصیحت در قبال رفتار دیگران با زنان در دین آمده و پیشوایان دینی نیز به آن عمل می کردند. اینکه اکثر مردان در جامعه اینطور رفتار نمی کنند نباید دلیلی بر این شود که این آموزه ها نادیده گرفته شود. لذا نباید تحت تاثیر یک جنبش روشنفکرانه قرار گرفت که نه منشاء آن را میدانیم و نه نتیجه ی آن را.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۱۷
از "مثلاً مهندس"